torsdag 16 april 2009

Lite om mig...

Jag är först och främst mamma och "hemmafru". Egentligen inte hemmafru på heltid men lite på halvtid kan man kanske säga. Personligen skulle jag föredra att vara hemmafru på heltid.
Att jag inte är det beror på att jag driver ett litet företag. Jag jobbar hemifrån och tillbringar således mina dagar i hemmets lilla vrå. Dag ut och dag in...

Mitt lilla företag är i ett nystartsskede och har inte riktigt kommit igång. Jag hoppas att det kommer att sätta lite fart snart...men tills dess är det ganska lugnt här hemma...

På dagarna är min sambo på jobbet och barnen är i skolan. Då passar jag på att jobba lite i lugn och ro.

När jag har hämtat barnen så är det slut på lugnet. Hämtning, ta hem kompisar, skjutsa till kompisar, hjälpa till med läxorna, fixa fika, plocka undan fika, skjutsa/hämta lite till, fixa kvällsmat, skjutsa till aktivitet, kanske någon mer liten läxa kvar, kvällsfix m.m. När barnen har lagt sig på kvällen går jag och gör mig iordning och kryper ner i sängen och kollar på tv eller läser lite innan jag somnar in...

Allt det där som jag egentligen vill göra själv på min sk. fritid, hinner jag liksom inte med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar