fredag 17 april 2009

En hemmafrus glädjesidor...

Nu kan tyckas att det är stressigt och jobbigt att vara hemma och ta hand om hem och hushåll m.m. och visst så är det i många fall. Vissa dagar drömmer jag mig bort till ett jobb eller kontor där jag kommer bort från allt. Men en baksida har även en framsida, nämligen...

Jag får tid att träffa mina barn varje dag och även lära känna deras kompisar...
(Oftast är barnen här hemma och leker eftersom de flesta andra föräldrar jobbar tills senare).

Våra barn får en möjlighet att själva välja vad de vill göra på sin fritid. De måste inte vara i skolan och på fritids hela dagarna. Det känns bra...

Jag har tid att engagera mig i deras skolarbete och hjälpa dem med det som behövs.

Om barnen blir sjuka så är det helt ok - vi behöver inte pyssla med morföräldrar, VAB-dagar osv. Barnen får vara sjuka i lugn och ro...Lyckligtvis är de väldigt friska.

Jag kan själv bestämma när, var och hur jag vill göra det jag skall göra...det gäller bara att prioritera rätt, något som jag förvisso inte är så bra på...

Det finns många fler bra saker för att bara nämna några. Jag älskar mina barn och att kunna ge dem detta känns jättebra.

Nej, nu skall jag iväg och handla lite...I´ll be back soon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar