lördag 18 april 2009

En svärmor som fyller år

Jag gick upp tidigt idag för att ordna mat och fika till stora sonen och min sambo. De skall var iväg hela dagen och köra motocross. För detta krävs lite mat i magen speciellt för stora sonen som totalt bryter ihop om han får för sig att han är hungrig. Bäst att alltid vara förberedd...

Idag hade jag tänkt att bara ta det lugnt med lillebror, men plötsligt kom vi på att min sambos mamma fyller år idag. Detta hade vi helt glömt bort hela familjen. Usch, så knasigt. Nu får lillebror och jag ta en sväng förbi på förmiddagen och se om hon är hemma, sen får vi kanske åka dit allihop en liten runda ikväll. Det dumma är att vi var dit bjudna ikväll men tackade NEJ eftersom stora sonen och sambon skulle vara bort hela dagen och förmodligen kommer att vara ganska trötta ikväll. Men nu får vi väl köra dit iallafall...

Inget blir som man hade tänkt sig...

Igår var jag iallafall duktig. Jag följde med min sambo på hans joggingrunda. Nu sprang jag inte samma runda som han och att påstå att jag sprang är kanske att ta i. Men jag tog den korta rundan 2,5km och jag jogga lite och gick mest. Men det kändes skönt och för den delen har jag läst att intervallträning är nog så bra...

Skall göra om det på söndag igen. Sambon springer 3 ggr/vecka och jag skall åtminstone försöka följa med så ofta jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar