torsdag 16 april 2009

En desperat hemmafru...

Jag önskar att jag var lite mer perfekt som Bree i "Desperate housewives" - ett av mina favorit program. Tyvärr har jag inte alltid tid att se alla avsnitten men jag försöker hänga med så gott det går. Önskar mig hela serien på DVD ända från början, då kan man titta när man vill och har tid...

Själv är jag inte som Bree - utan jag gör mina sysslor ganska motvilligt och ostrukturerat. Jag måste försöka organisera mig lite bättre. Det finns inget stressigare än när alla kommer på morgonen och frågar efter strumpor, kalsonger, byxor m.m. då garderoberna gapar tomma och alla kläder ligger ostukna i högar på strykbrädan eller andra ställen. Nej, skärpning på mig - stryk undan och stoppa in i garderoben, så slipper jag det stresset på morgonen...

Jag söker desperat efter lite mer disciplin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar