tisdag 5 januari 2010

Jag har ett litet problem...

När jag skulle ta på mig skidbyxorna idag uppstod ett mindre problem - nämligen att jag kunde inte dra ihop gylfen. Och då menar jag inte ens en enda liten millimeter. Tur att jackan är lång...

Dessa byxor har alltid suttit bra tidigare men som sagt nu var det helt kört...

Dax att göra något åt min vikt tror jag. Jag vill dock inte "banta" för det vet jag blir inte bra. Det är förmodligen därför vikten är som den är just nu, efter många års jojo bantning av alla dess slag. Det finns nog ingen diet som jag inte har provat på. Och som sagt fungerar de ju inte...

Jag har ju börjat träna regelbundet men måste även börja kontrollera mitt ätande något. Måste ha en plan för att annars spårar jag ur helt. Skall försöka tänka ut något som är lätt att följa utan att det blir för mycket. Ett nytt sätt att tänka, kanske en ny livsstil. Alla tips mottas tacksamt...

Tar sikte på att nå ett mål tills sportlovet - då det bär av till Österrike. Då skall jag iallafall kunna stänga gylfen på skidbyxorna, hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar