onsdag 6 januari 2010

Angående maten...

så blir det att begränsat mitt ätande som är det stora problemet. Jag älskar god mat och det blir lätt lite för mycket av det goda...

Det blir inga förbud men jag skall försöka undvika vissa saker. Följande regler gäller:

1. Endast äta 1 portion. Aldrig ta mer än en gång. Är jag mer hungrig, vilket jag förmodligen inte är, så får det bli en frukt. Kan jag begränsa mängden så kan jag dra ner på kaloriintaget betydligt.

2. Tallriken skall bestå av ungefär 1/4 kött ca. 100g/portion. 1/4 pasta, potatis eller ris ca. 1 - 1/2 dl. Resten grönsaker.

3. Äta 2 frukter/dag. Nyttigt!

4. Äta mer råa grönsaker. Ännu mer nyttigt!

5. Undvika att äta (endast vid enstaka tillfällen) kakor, godis, chips och läsk.

Detta borde inte vara så svårt och det borde garanterat ge resultat...

Men är det fest eller middagsbjudning så skall det njutas, i begränsad mängd bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar