måndag 27 juli 2009

Mina matvanor...

Idag vägde jag mig på vågen i badrummet. Jag har inte vägt mig på länge nu men oj nu är det nog dax att hålla koll lite på vikten så att den inte springer iväg allt för mycket. Den har redan gjort ett jättesprång...

Jag vet inte om jag orkar mig på någon diet eller bantning, jag får försöka att bara hålla igen lite. Det är ju nämligen så att en kalori är ju en kalori...

Jag har nog provat alla dieter som finns, några med bra resultat och några med sämre resultat. Det har alltid slutat med att jag efter ett tag har gått upp allt igen samt lite till.

Nu för tiden äter jag endast "ren" mat, dvs. inga light produkter, inga konstigt hoppsatta ingredienser med E-ämnen och annat utan produkter gjorda på vanliga råvaror i möjligaste mån.

Mitt problem är att jag älskar god mat och jag äter gärna "lite" för mycket. Jag skall försöka med den hederliga tallriksmodellen - halva tallriken grönt, och 1/4 potatis/pasta/ris och 1/4 protein.

Och obs!!! Endast en portion. Det räcker!!!

Där emellan fyller jag på med frukt och andra nyttigheter...

Jag vill inte förbjuda mig att äta något utan mat skall njutas!

Det låter väl bra i allafall???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar