lördag 3 april 2010

Imorgon...

börjar jag dagen med uppmjukande motion - Callanetics...

Till frukost blir det havregrynsgröt med russin/aprikos och cashewnötter + mjölk. Ett glas pressad apelsinjuice och vitaminer såklart. - Omega 3 och vitaminer/mineraler...

På sikt skall jag förändra min kost något litegrann. Först och främst undvika/dra ner på nöt- och fläskkött. Att försöka att äta mindre av det och i de flesta fall avstå helt. Ersätta det i de flesta fall med kyckling eller fisk...

Behöver samla på mig mer recept på dessa produkter - samt smyga in det mer i familjens vardagliga kost...

Jag skall införskaffa mig en klippbok där jag kan klistra/skriva in mina favoritrecept...

Tänka på att äta så "ren" mat som möjligt. Inga halvfabrikat, inga tillsatser och undvika transfetter. Skall läsa på mer om detta...

Varje dag skall jag dricka minst 1 glas vatten med 2tsk äppelcidervinäger + 1 tsk honung, massor av vatten och grönt te eller rooibos te...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar