tisdag 23 mars 2010

Godmorgon...

Denna tisdag bjuder på ett riktigt gråmulet väder med lite lätt småregn. Jag är förundrad över hur snabbt all snön har försvunnit. Nu har vi bara lite vita småfläckar kvar här och där på gräsmattan. Det känns skönt...

Denna våren skall jag ha "terapi" för mig själv med några enkla trädgårdsodlingar. Det är något speciellt med att pyssla i trädgården. Känns som riktig mindfullness. Man är liksom bara här och nu och det känns så avkopplande...

Projekt 1: Blir att jordförbättra i trädgårdslandet samt att planera vad som skall odlas. Förra året odlade jag bl.a potatis för första gången. Detta var riktigt kul och oj så fina och goda de blev. Kanske en repris i år...

Skall också gå igenom alla trädgårdsredskap så att de är i bra skick och fixa nytt om något är trasigt eller saknas...

Min dröm:
Är fortfarande det där växthuset som aldrig tycks bli av...

Vad brukar ni odla i ert trädgårdsland - Några tips???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar